title>Carina-snurrig som få. -

Blockflöjten.....

Häromdagen så fick Felix en blockflöjt som Håkans systers barn växt ifrån. Denna blockflöjt har varit väldigt på tapeten de senate 3-4 dagarna. Först blev han jätteglad, sen upptäckte han att den var begagnad och då blev han lite äcklad. Jag löste detta genom att köra den i diskmaskinen. När den kom ut ur den var den som ny och Felix blev återigen jätteglad....det blev lillebror också....tyvärr. Det har varit ett evigt tjatande och bråkande om denna långa plastsak som inte alls spelar fina toner om man inte håller rätt. Detta ledde till att jag tog tillbaka den i ett ögonblick av pedagogikbrist. Detta ledde i sin tur till att lillebror fick dålig samvete och tjatade på mig att ge tillbaka den till "Lelle" (Felix) sen och Felix blev skitsur. AAAAAAhh....denna situation var ju inge trevligare än den som var tidigare så hur man än vrider sig så sitter arslet bak.....Ja ja...han får tillbaka den efter fritids idag.

Felix påminde mig igår om att jag tydligen någongång långt tilbaka i tiden sagt att jag kunde spela vilket instrument som helst bara jag fick lite tid på mig. Detta kom upp då han upptäckte att han glömt hur man spelar och bad mig visa honom, herregud sa jag, jag kan inte spela blockflöjt....ja och på den vägen hamnade jag i denna sits som jag kommer till nu.... Jag såg ju hur han såg ner på mig efter det så i dag ska jag lyfta upp mig själv igen banne mig. Nu har jag suttit vid datorn och surfat runt en stund och då hittade jag Adam, en kille på 10-12 år, och han och jag har precis gått igenom alla grunderna nu steg för steg så nu kan jag blinka lilla stjärna och nån annan truddelutt. Nu kan jag glänsa för min pojk och spela för honom när han kommer hem medans han tittar på sin mor med blänkande blick:-D Hahahahahaha.

Håkan kommer hem idag!!!!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄlskar torsdagar och nu har han dessutom 4 veckors semester!!! Pussar till min man!

Förövrigt så såg vi på vår lilla "nad" igår att kommunen lagt krut på "vår" lekplats och bytt ut alla leksaker mot nya!! GRATTIS! Hipp hipp för kommun!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0