title>Carina-snurrig som få. -

Söndag söndag söndag.......

Jahapp, då var det söndag igen. I morgon bitti åker Håkan tillbaka till Norge och jag börjar jobba. Håkan jobbar bara en vecka till sen har han 4 veckors semester....skönt att ha honom hemma. Jag hatar verkligen när han åker till Norge....

I fredags var jag och Oscar till Karlstad. Jag skulle ju "bara" in på Gina TRicot men det var ju REA överallt så det blev några affärer till faktiskt...till slut sa Oscar..." Alltså Carina, jag har lite ont i fötterna nu" Då kom verkligheten tillbaka och jag kom faktiskt på att det kanske inte var så jättekul för en 7åring att springa runt med en REA tokig tant på bergvik.... Vi hade iåfs jättekul och trevligt men gränsen var för honom nådd. Jag sa att vi bara skulle kolla på skor också och det var okej. Det tyckte han faktiskt var kul för han sprang både högt och lågt bland hyllorna och tipsade mig om diverse sandaler, flipflops och pumps. När jag till slut hittade ett par så sa jag: "men dom här då Oscar, dom var väl ändå snygga?" Han kom springandes och tog sig en titt och utbrast: "Yeah baby!" och gjorde tummen upp. Jag höll på att trilla baklänges:-) Det blev naturligtvis dom. Men hör här nu då!! Jag sprang runt på bergviks köpcentrum bland stora REA skyltar men kom bara hem 300:- fattigare!! För under 300 lappen fick jag en tröja en klänning och ett par skor! Det är en konst. Tänk vad mycket pengar jag har tjänat nu:-D Hahahaha.

Senare på kvällen käkade vi ute med pappa och hans sambo. Det var skiiiitgott! Sen gick jag och Håkan vidare för att möta upp hans syster, hennes två söner och den amerikanska väninninan. Vi bowlade ett par timmar och gick sen vidare till biljarden och det stället har ju blivit riktigt pinsamt dåligt. Faan det är knappt så man törs nämna att man varit där....

Igår då......de var ju min födelsedag och som vanligt fylldes jag med vemod. Inga barn hemma lite bakis, men bara lite för det var lungt kvällen innan och ett år äldre.... vad är detta??? Jag är bara 31 men de känns som om allt går så jäkla fort. Håkan och jag tog det lungt på morgonen och åkte ut och tog en fika. Sen var jag ivrig att få hem Alex, ville ha lite liv och rörelse runt mig och det kan han ju verkligen bjuda på. Vi åkte och köpte plastad frottè först för nu ska nattblöjan bort.
SEEEN........sen kom solen!!! Och allt förändrades, vi kunde vara ute i trädgården igen och allt kändes lättare. Konstigt allt är egentligen men kolla in det här.....

Oscar i sandlådan med alla actionhjältar....


Alexander mitt i ett skutt i den vattenfyllda gummibåten....


...och glassande i solen.....

Senare på kvällen var vi bjudna av Håkans pappa och sambo på smörgåstårta vid picassoudden och det var mycket gott trevligt och snällt. Hela Håkans familj var där, båda systrarna med familjer.....


Hej så länge......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0