title>Carina-snurrig som få. -

Vår dag i bilder....

En förklaring först till förra inlägget.....jag kollade bara om det blev rätt teckensnitt nu för inlägget före det blev helt oförklarligt fel, sen glömde jag att radera det:-)

Nu så...

Alex och jag har haft en toppendag! Först i morse så gjorde vi ett litet äventyr med ett besök på vinden...hua...lite läskigt men kittlande spännande...

Finns det spöken mamma??


Det fanns inga mamma!!


Nä nu vill jag gå ner....


Två fötter stadiga på stegen...


Sen gick vi på en lagom promenad med ett stopp hos morfar, det blev det naturligtvis glass som vanligt och Alex var nöjd. En apelsin skulle ha bestämt också ha men den tryckte han i ansiktet på morfar och sa att han kunde väl smaka ijallafall...jo han säger så...inte felstavat.


Under dagen som varit så har vi spelat ett nytt dataspel som heter Josefin på semester och i det spelet "gör" man en äppelkaka (hänger ni med) som man sedan kan skriva ut recepten på och den kakan bakade vi tillsammans alla 3 när Felix kom hem och vi hade jättekul och Alex fick naturligtvis göra nästan allt själv med lite hjälp från oss. Innan vi började så kom jag på att jag inte köpt äpplen, men då kom ju Felix på att vi har ju äppelträd så Felix sprang ut och plockade med krattan medans Alex hängde i fönstret och tog emot:-) nedersta våningen såklart...


Nöjda söner...


När vi fikade så sa Alex -"Mamma, är det min födelsedag idag?" Det måste väl betyda att han är nöjd med dagen?
Nu ligger han och kollar på en ny Bamsefilm och är lugn och nöjd.


Här är receptet på kakan, måste säga att det var bland det godaste jag ätit. Jag gjorde den i en lite större form, vet inte vad för mått men en sån man gör kladdkaka i oftast. Då blev den inte så hög utan helt perfekt! Låt er väl smakas! Klicka på bilderna vet ni om ni vill se dom större.....


Go´Kväll!

Kommentarer
Postat av: shibby

hej, sitter här och klicka runt på mer trafik och ville bara berätta att jag nu gjort en tävlingsblogg där du och andra kan vara med och tävla om lite olika priser! gå gärna in och kolla den på denna länken och ställ upp i tävlingen :) det är självklart helt gratis och det blir även lite gratis reklam för din egna blogg :)

metrobloggen.se/shibbystavlingar länk finns även i min vanlig blogg :)

2008-10-15 @ 20:47:51
URL: http://metrobloggen.se/shibby
Postat av: Daniel

Vad gulligt!! Dina söner verkar så härliga!

Å tack för komplimangen - lever länge på det!

2008-10-16 @ 18:08:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Stig in på tvättäkta kalvdans och sysyltad lingonsaft ikväll om ni har tid!

2008-10-17 @ 12:04:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda

Ha en fin dag:)

Händer denna helg då?

Kramar

2008-10-17 @ 15:01:10
URL: http://lindaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0