title>Carina-snurrig som få. -

Dr Phil, förkylning och vad göra?

En ganska slapp morgon har det varit. Jag gick upp med Håkan och Oscar runt 07:00. De skulle på hockeyträning, har ni hört nåt så dumt!!! Hockeyträning klockan 08:00 på en söndagsmorgon! Äh! det är bara att masa sig upp. Jag gick upp för att ringa Felix judotränare och tala om att vi inte kommer. Han är riktigt förkyld och det har satt sig på luftrören tyvärr. På´t nästa gång bara!

Håkan och jag har haft en riktig Dr Phil morgon där vi har satt stopp för våra onödiga irritationer på varandra och dragit upp det mesta som stör oss hos varandra och hur vi känner och tänker. Jag klappar oss båda på axeln för jag tycker vi är duktiga:-) Nu är luften rensad och vi har fått mycket nytt att tänka på och kärleken är lös igen:-) Tänk vad ofta man bara går runt och är irriterad utan att lösa det, till slut så kommer man inte ihåg vad det var från början och man bara tror att det är såhär livet ska vara. Vi kan vara lyckliga som har våra 15 år bakom oss som stöd när vi slänger fram alla korten på bordet. Ett slag för kort på bordet!!

Igår kväll ringde Joakim och sa att Alex var hysteriskt och han ville INTE ta alvedon fast han hade ont i munnen efter blåsor och han skrek efter mamma. Mammaakuten åkte upp slängde mig i Alex säng drog några Blinka lilla stjärna och killade på ryggen och självklart hade jag några speciella mammaess i ärmen. Sen efter en timme så tog han duktigt sin medecin och sa att "-Du kan åka nu mamma" Jag känner mig lite skamsen när jag mår bra av att mamma är bättre än pappa i såna här lägen men kan inte en ömmande mor få känna så ibland då?? Ett litet kvitto på att Alexander känner av mina modersinstinkter/känslor. Naturligtvis är jag överlycklig för att han har en jättefin pappa och att han även känner sig trygg där men ni förstår vad jag menar väl?? ...alla mammor därute... Usch nu skäms jag och känner mig lite osäker på om det är okej verkligen, så stötta mig ni som kan;-)

Nu ska jag gå och dricka vatten, isvatten tror jag till och med. Vi ska försöka hitta på nåt kul, men vad??

Ha en fin dag ni därute och stäng av datorn nu:-)

OMFAMNING!


Kommentarer
Postat av: mamma

trevligt att ni har det bra, vi kom hem från skattkärr nyss Har oxå haft en bra dag

2008-09-28 @ 15:38:47
Postat av: mamma

Det är klart att du har rätt att känna så du är ju en jättebra mamma, och du tar ju inte ifrån jocke något. Att du njuter av att kunna ge ditt barn tröst måste vara ok eller hur

Din mamma

2008-09-28 @ 19:55:30
Postat av: Carina

Tack så mycket mamma:-)

2008-09-29 @ 12:03:34
URL: http://qarinalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0