title>Carina-snurrig som få. -

Lycka, begravning och frigörelse....

Hej hej allihopa. Jag har fått mycket frågor och funderingar om min blogg är nedlagd men det är den inte. Det är bara den delen av hjärnan som tillfälligt varit nedlagd...eller rättare sagt den större delen av hjärnan faktiskt men nu är jag uppkopplad igen och det mesta fungerar nog bra eller som vanligt.

Mycket har hänt sen sist när nu det var.

Judoträningen har dragit i gång igen och det funkar fortfarande otroligt bra, Felix är väldigt duktig. Han byter tränare den här terminen då han kliver upp till gruppen "avancerad". Jag tycker det är jättejobbigt eftersom jag fullkomligt avgudat hans tidigare tränare Anders och Jimmy. Jag har sett hur Felix växt och utvecklats tack vare dom men Felix tar det bra. Han kommer få en superduktig kvinnlig tränare nu som han tycker om och en manlig tränare som han är lite skrajsen för. Han har rykte om sig att vara väldigt sträng och såna rykten sprider sig fort i denna lilla stad. Felix tar det ändå ganska bra och berättade för mig att man måste se själv om man tycker likadant som alla andra gör. Haha jag har lyckats som mor där iaf:-) Han har tävling i Forshaga redan den 28e denna månad och jag hoppas den är mer rättvis än hans förra.

En ny familjemedlem fick vi förra söndagen också. Sprallan flyttade mycket välkommet hem till oss då. Hon är en hamstergumma på 75 år, eller ja...1½ om man räknar våra år. Felix fick ta över henne från sin kusin Astrid. Vi hade roliga och mysiga kvällar med henne här hemma men tyvärr fick vi bara ha henne i 5 dagar. Hon somnade stillsamt in i sin bur 23:25 på torsdagskvällen. Felix var totalt förkrossad och helt knäckt. Vi lovade honom att köpa en ny hamster på en gång. Ingen hamster i världen kunde vara som Sprallan, var Felix reaktion men vi lyckades få honom att tänka om och att det fanns säkert hamstrar som var roliga och gulliga ändå. Igår flyttade Sprutt hem til oss. En 8 veckors guldhamster hane som spottar och fräser och tycker allt är otäckt men spännande. Han är väldigt nyfiken och JAG längtar till ikväll när han vaknar och jag kan bekanta mig med honom igen. Felix tycker nog jag är lite jobbig men jag har kommit på att hamstrar är underbara:-)

Skolan då?? Jo vi hade träff med klassen igår och jag hade sån fruktansvärd ångest eftersom jag inte pluggat någonting under sommaren. Det visade sig att ingen hade gjort det och jag låg bra till....skööönt! Min lärare plockade också bort psykologin från mig för stunden för att jag ska försöka läsa in den och validera den i stället för Bonniers studiehandledning är helt värdelös för den kursen så jag fick en tillfredsställande frigörelse från den!!

Jag har lämnat in min mobil på lagning så det kommer bilder på hamstrarna och köket vid ett senare tilfälle.

Ha det gott allihop....

Kommentarer
Postat av: mamma

Roligt att du har kommit igång igen med bloggen.

2008-09-07 @ 12:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0