title>Carina-snurrig som få. -

På psyk ska jag va!

Ja, nu har jag gjort min 1a praktikvecka och jösses vad mycket nya intryck jag fått. En sak är iaf säker....det är inom psykiatrin jag vill vara. Mycket stimulerande arbete och lärorikt, hemskt farscinerande!

För övrigt så går jag runt och är lite sliten rent allmänt, småförkyld, trött och sockret spelar mig återigen ett spratt. Senast i går var jag på diabetescentrum i Karlstad och kollade mina värden och jag berättade att jag fått kontroll över det hela vad det verkar och att jag själv sänkt mina doser, och det funkar jättebra.

Klapp på axeln av sköterskan fick jag och ett hjärtligt "bra jobbat".

Det är så med min sjukdom (diabetes) att den är väldigt dömande och man blir oerhört hård mot sig själv när blodsockret inte ligger bra så ett par värmande ord från en insatt sköterska är underbart.

Sen var det som om något bara hände, allt krånglar igen, sockret sticker i väg upp och lämnar fina alper i mitt diagram, och jag vet inte vad jag gör för fel. Just nu känner jag att jag ger det några dagar och hoppas att det beror på en ev. förkylning eller nåt.

Hej på ett tag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är duktig som har kmpat med denna urjobbiga sjukdom i så många år.Min beundran har du,kunde jag s å skullejag byta med dig. Jättekram och kämpa på mitt hjärta mamma

2009-05-09 @ 21:42:48
Postat av: Jag själv

Tack min snälla mamma!:-)

2009-05-10 @ 11:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0