title>Carina-snurrig som få. -

Ä dä inte litte mycke snö ute nu???

Skotta skotta skotta, nu får det faktiskt ge sig. Håkan har lånat grannens snöslunga så i och för sig är det inte så jobbigt och vid närmare eftertanke så är det inte alls jobbigt för mig, jag sitter ju inne.

Det som kan vara lite jobbigt är grannarnas "duktighetsfasoner" när de går ut och skottar fram trottoarerna så fint efter att plogbilen varit där. Nästan så att de använder linjal för att få fram en fin gång. Men nu har jag fått höra av min bror att det behöver man inte alls göra. För när kommunens plogbil har varit där är det inte längre vårat ansvar att skotta fram trottoaren. Den använder kommunen som snöavlastning. Däremot måste man sanda utanför trottoaren vid behov.

Men äh! Det är det ju ingen som bryr sig om för har en granne börjat så "måste" de andra hänga på. Håkan ville inte falla in i deras form så han beställde en hel traktor som kom och tog bort snön utanför vårat hus helt och hållet:-) Hihi....

Idag har varit en slappdag. Alex är ledig från dagis idag. Just nu ska Håkan och han ut och "leka" med snöslungan. Och jag får väl helt enkelt klä på mig och följa med....ta med mig kameran tror jag.

Hej på en stund...

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser fram emot bilderna

2010-01-29 @ 15:19:47
Postat av: Suss

Ja, var är bilderna?! :)

2010-01-29 @ 19:27:02
URL: http://grasmossen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0