title>Carina-snurrig som få. -

Tack Adam Alsing!

Häromdagen så lyssnade jag som vanligt på Mix megapol när Adam Alsing säger att han hade varit med om något fruktansvärt pinsamt. Han berättade att han hade typ handlat på Vivo för under hundringen och fått medges ej när han drog kortet. Han berättade hur han drog alla möjliga konstiga förklaringar och eventuella fel som det kunde vara på förbindelsen till banken, med som han sa, så vet ALLA att medges ej betyder INGA PENGAR KVAR!!!!

Det var så förlösande på nåt sätt att höra en K-Ä-N-D-I-S berätta nåt sånt som bara händer "patrasket". För visst är det väl så? Att det fortfarande är något skamligt och fruktansvärt hemskt att erkänna att pengarna är slut?? Sånt händer ju bara "fult" och "slarvigt" folk?? Man känner sig oansvarig och liten på nåt vis. Men hur man än vrider och vänder på det så har onekligen de senaste åren varit tuffa för dom flesta och även om jag förstår att Adams pengar var slut nu för att det hade varit jul och nyår så vet jag många som haft det jobbigt under en längre tid och haft just jul och nyår som panikhelg pga att de inte vetat hur det ska lösa sig ekonomiskt.

Meeeeen var stolt för att ni klarade det! Vi är fattiga som kyrkråttor nu här hemma efter jul, nyår, 2 födelsedagar men vi klarar det och snart får vi pengar igen och det bästa med det är att jag får min första riktiga lön på 4a år eftersom jag är numera O-R-D-I-N-A-R-I-E    hihihi tycker det är så kul! Och efter våra tuffa år så vet jag att vi är numera klokare tuffare och mer medvetna om pengarnas värde vilket är nyttigt för hela familjen!

För övrigt så vaknade Alex igår och skrek förtvivlat: -"VARFÖR HAR JAG ONT I HAAAAAALSEN FÖÖÖÖÖR?????" Så jag anar att han kan ha ont i halsen, kanske en förkylning på G?;-)

Kram till Er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0