title>Carina-snurrig som få. -

1:a tågresan

Idag var det en spännande dag. Alex skulle åka tåg för första gången i sitt liv. Vi bestämde häromdagen att vi skulle ta en tur till karlstad bara han och jag.

Jaha, tänker ni, ja det är ju kul.

Men då har ni inte träffat Alexander, för han är inte riktigt som de flesta:-) Detta kunde liksom gå precis hur som helst. Han har ändrat sig de senaste dagarna säkert 50 gånger och med den ena underbara ursäkten efter den andra. Ont i magen, har inte tid, vill inte eller min favorit....-"Du mamma vi shiiiter i det här´lu, jag bara vill`ente.

Vi kom iallafall till stationen, löste biljett, fick ALLA människor runt omkring att försäkra honom om att det inte var farligt. Tåget skulle gå 11:09 vi hade en stund över så jag föreslog att vi skulle sätta oss ner en stund i vänthallen. Men.... -"Nähä´ru mamma, här inne sitter inte jag. Kolla vilka läskiga tavlor!" Jag tittade runt och förstog verkligen inte vad han menade. Där fanns bara reklam och tidtabeller. Jaja jag kunde tillslut övertala honom om att vi skulle stanna inne, det tog sin tid dock så nu skulle ju tåget ändå komma snart. Men SJ...ja jag säger bara...men SJ! Försenat.......försenat och försenat. Hela 59 minuter!!! Tur vi stannade inne. Alex hade byggt upp ett mod under den frustrerade tiden.


 När tåget äntligen kom så var han lugn, han frågade om jag kunde hålla för öronen på honom när tåget närmade sig, och det gjorde jag såklart, han blev lite osäker när han såg glappet mellan perrongen och tåget men litade på mig och klev samlat på. Satte sig ner när vi hittade en plats och ville rita i min kalender. Jaha, tänkte jag, nåt är inte helt okej men jag visste inte vad.

 Vi ritade, gissade och klurade. Jag försökte få honom intresserad av att titta ut så som min mamma gjorde när jag var liten men näe, det var inte intressant. Helt plötsligt...
-"Vad är det som luktar? Är det M-A-T?!! FÖRSTÅR inte du mamma hur hungrig jag är!! Hör du mig?!"
Jag blev helt stum, detta var lite pinsamt för han skrek det väldigt högt. Klockan hade ju blivit nästan halv ett och vi skulle ha ätit för en timme sen typ.
-"Jo snälla Alexander jag hör dig och vi ska gå till restaurangen på EN gång när vi kommer fram"
-"LOVA!!!"
-"Ja"
Sen bromsade tåget in och Alex såg skakad ut, frågade vad det var. Jag förklarade att vi strax var framme. Alex satte på sig jackan på en gång. Jag försökte visa honom toaletten men den var äcklig och inte alls kul, tyckte Alex.
När vi kom av tåget så säger Alex
-"SÅ! Men hem åker vi buss. OKEJ?!"
Vi bestämde det:-) Han måste smälta den första tågresan före han ger sig på sin andra.


Vi gick till mitticity och åt hans favorit, kycklingspett med jordnötssås. Sen kollade vi BARA i dom affärerna Alex valde, panduro, bokia, clas ohlsson, game och br leksaker.


Sen gick vi till busstationen för att åka bussen hem. En helt underbar dag.

Kommentarer
Postat av: Linda Ö

Ja det är inte alla barn det räcker med ett staket av kottar :-)

2010-03-26 @ 12:56:04
Postat av: maria cederwall

jag saknar alexanders dumma frågor : hur många ögon har du ? och får du inga fler tänder ? fan vad jag saknar er !!

2010-04-14 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0