title>Carina-snurrig som få. -

I dag ska jag sälja mig själv.

Ja det ska jag faktiskt. Jag ska på individuellt lönesamtal. Jag gillar inte det. Min älskade Hannele sa att "vad bra, då ska du sikta högt" men näe, jag gillar det inte, jag är nöjd som det är jag. Jag fick ju fackligt påökt förra året, det räcker väl? Eller? Gaaaaaahh! Måste samla mig.

I morse var vi till tandläkaren med Felix, han fick massor av beröm. De få gaddarna han har i munnen (typ framtänderna) var jätterena och fina :-) Sen skulle ordningen återställas och Felix skulle tillbaka till skolan efter en fyra dagars sjukdom, men tji fick vi. Det var friluftsdag så på skolan stog alla ungar utrustade med pulkor och skidor. Felix vände sig mot mig och sa "-Mamma, jag kan ha missat nåt" Nähä!? Det var bara att åka hem igen.

Förut sa Felix: "-Mamma jag har äntligen ?mouldat? spelet, så nu har jag massa djur, pegasushästar och sånt. "-Jaha????, sa jag och såg förmodligen rätt dum ut för han kollade mig för att se om jag visste vad det är. "-ÖÖÖÖh nä, är det olagligt!?" "-Näe mamma, svarade han mig med en djup suck. Ska det vara såhär nu?? Att ungen börjar prata ett helt nytt språk som jag bara kan gissa mig fram på. Eller finns det några lektioner att ta? Jag har alltid tyckt att jag är väl en ganska hipp mamma med väldigt god kontakt med mina barn men när de liksom börjar gå på den där parallella vägen. Jaja jag får helt enkelt lägga i en högre växel så jag hänger med, jag vill ju inte vara pinsam:-) Det är jag i och för sig redan enligt Felix, det räcker med att jag frågar hans bästa kompis hur det är när han kliver in genom dörren. Sötnosar hihihi.

Nu ska jag stålsätta mig inför lönesamtal!

Kommentarer
Postat av: Linda Ö

Har du inte sett Hipp Hipp ?De har ju en kurs för tonårsföräldrar titta och lär :)

2011-02-04 @ 13:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0