title>Carina-snurrig som få. -

Joorasåattdeh....

Har inte riktigt orken att blogga nu. Det har varit jättetufft med Alexander som inte alls mår bra just nu. Det suger all min energi. Det känns som det bara är jag som kan hantera honom när han mår som sämst. Han åkte till J i söndags men redan på måndagmorgon så ringde J och berättade att Alex hade "härdsmälta". Det är  det enda ordet jag kommer på som beskriver tillståndet Alex hamnar i. Denna gång var det kläder på morgonen som var "fel". Håkan fick hämta honom hem hit. Han ville "hem" som han sa. Det går inte få kontakt med honom och det enda som hjälper är att vänta ut honom. Han kändes lugn när han kom hem. Mindre utbrott har skett här också men jag kan ta honom ur det på ett bra sätt. Det är uppslitande för det är jobbigt att se sin lilla ongeponge må så dåligt och få sån ångest av minsta lilla. Jag fick ha ett ordentligt detektivarbete för att komma på vad det kunde vara denna gång som påverkat honom så. Jag ringde dagis och enligt dom så är det ganska mycke prat om att dagis är slut och skolan börjar. Det kan räcka för att få Alex ur balans, jag kom även på att detta med jordbävningen i Japan inte undgått honom eftersom jag har fått under en tid förklara för honom hela jordens uppbyggnad från kärnan till jordskorpan.

Han beslutade iallafall att åka tillbaka till J igår, men jag sitter ändå på helspänn och väntar på att han ska ringa. Detta kan ske vilken tid på dygnet som helst vet jag av erfarenhet.

Iallafall, idag har jag varit ledig och Felix har varit hemma pga halsont. Vi har haft en superbra dag med tv-spel, singstar och mycket skratt och disskutioner. Han är så himla rolig att umgås med.

Under kvällen har jag och Håkan spelat guitarrhero, jag vann såklart, och kollat på big brother. Herregud det var det roligaste avsnitttet någonsin. De hade riggat huset med skräcktema och skrämde deltagarna hela tiden, jäklar vad jag skrattade!

I morgon blir det slappardag light, jag måste få in städning nånstans. Börjar tycka att det är olidligt med bara en bil, känner mig låst när jag är ledig. Jag är fortfarande inte bra i foten som jag stukade för snart 2 veckor sen så jag kan inte träna eller ens gå små promenader. Jag har röntgat foten och det var ingen skelettskada. Det trodde jag inte heller men nåt fel är det ju. Trist som faan:-(

Positiva nyheter idag är att Håkan fick napp på sin offert så första jobbet börjar snart!! Nu kanske allt kan vända på riktigt snart, vi har ta mig tusan legat på botten länge nu, längtar att få se kanten så vi kan kliva över den in till det drägliga livet snart.

Nu ska jag krypa till kojs, sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0