title>Carina-snurrig som få. -

Hjärtinfarkt??!

I lördags fick jag ont i bröstet....i söndags hade jag ändå ondare och i hela vänsterarmen. Jag ringde för att höra vad det kunde tänkas vara....hjärtinfarkt säger rösten i andra änden. -"Men jag är bara 31," sa jag. -"Ja men du är diabetiker, du får åka upp och göra ett EKG", fortsätter rösten i luren. -Jaha, tänkte jag, nu ska jag dö också, vad tråkigt, vad synd och vad alldeles onödigt! Jag ringde mamma och sa att jag HAR en hjärtinfarkt så du får gärna passa barnen medan jag åker till doktorn och tar hand om det här.... Jag och Håkan åkte dit och många tankar hann svischa genom huvudet. Barnen, Håkan, mamma, pappa, huset, katterna, syskonen, barnens pappor, man borde nog sätta sig ner med dom och komma överens om vad som ska ske med pojkarna nu när jag dör...hmmm...Usch, det gav ångest kan jag säga.

De tog ett EKG på mig och konstaterade snabbt att det såg bra ut och att mina smärtor var muskulära. Jag hade överansträngt bröstmuskeln, jag började genast tänka på han i Ronja Rövardotter ni vet han som gör sådär med brösten medans Lovis tvättar hans kläder, och tänkte att så har jag verkligen INTE gjort och framförallt inte för mycket. Jag kom liksom inte på något annat sätt att överanstränga den på just då. Men så kom jag på det....kommer ni ihåg när jag skrev om min andhämtning?? Det kommer säkert därifrån.

Jaja...iallafall...när vi åkte därifrån så sa jag till Håkan att nu när jag inte ska dö så vill jag göra nåt kul. -"Som vadå?frågade han. -"Vi sticker till IKEA och köper kök!", sa jag. Sagt och gjort det gjorde vi iallafall så nu har vi startat ytterligare ett projekt:-) Vi började riva ut en del av det gamla köket klockan 20:00 på kvällen och gick inte och lade oss förrän kl 01:30 och vi skulle båda upp och jobba..

Kolla, såhär tråkigt såg det ut innan....


Rivning pågår...


Börjat sätta in....


Min underbara man...det var såhär köksprojektet började nu....jag ville ha en bänkskiva under fönstret i matdelen...


Det var såhär tråkigt innan....och ja...det ska bli andra färger på väggarna...


Och med bänkskiva.....


Såhär låter det i mitt huvud nu.....
Jobba, köket, IKEA, homeplanner, gångjärn höger, lucka vänster, va?! mat?!, jaha vänta lite då barn....hmmmm ravioli! Titta barn vad gott!! Jo det är sant, smaka!! så....2 meter och 31 cm, 70 högt 40 brett....jaså kissen vill du ut?......

Hjärtinfarkt? NÄ! Nu lever vi på för fulla muggar hej och hå!!  :-)

"Det du inte kan göra i morgon måste du göra idag för igår har redan varit och i övermorgon har du annat för dig"
Ännu ett oklokt påhittat ordspråk från mig.....

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Öhlén

Skönt att hjärtat tickar på som det ska !!

Lustigt att vi också fick ett infall just i söndags att nä nu renoverar vi köket!! Tankeöverföring?? Lycka till

2008-08-14 @ 19:57:37
Postat av: Carina

HA! Ja det var ju lustigt, har ni börjat? Lycka till ni med....det behövs här iallafall, komplettera hit och komplettera dit....säger bara en sak...IKEA. Kram fru Öhlén

2008-08-14 @ 22:03:29
URL: http://qarinalarsson.blogg.se/
Postat av: Tess

Hallååååååååååå

Vart har min kompis tagit vägen???

Ingen uppdatering här inte?? Jobbar du?



Hör av dig då....jag vill ju se köket...

2008-08-18 @ 14:27:00
URL: http://theresewihlner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0