title>Carina-snurrig som få. -

Nån som sett en själ???

Helt ärligt....har nån sett en själ ligga och skräpa nånstans?? Jag tror nog att det är min i så fall...typ 1.62 lång lite gråmatt till färgen, lite bortglömd men inte helt innehållslös?? Jo men då måste det vara min. Kontakta mig gärna för återlämnande....jag har nog glömt den på vägen av allt arbete....ursäkta.

Jag kom nämligen på idag att jag bara gör saker, jag har i huvudet vad som måste göras och då gör jag dom utan att egentligen tänka på varför, som om jag vore programmerad....

Igår sa Felix till mig att jag faktiskt inte hade börjat på hans sommarläxa som ska lämnas in den här veckan. -Nä okej förlåt, men jag har så mycket att tänka på just nu......Men stopp ett tag nu....JAG inte gjort HANS läxa??? Vad har gått fel här och när hände det??? Jag vaknade iallafall till och talade om ett och annat för honom bla. att JAG har INGEN läxa så den kan han åtminstonde börja med själv, det jag tror mig minnas att jag lovade var att plocka fram lite bilder på en människa som levde för 100 år sedan, men då blev han supersur och sa att det kunde jag väl sagt från början!

Men inte har väl jag sagt att jag ska GÖRA hans läxa?? Hörrni....ho hooo....nä det kan jag inte sagt....Har märkt att Felix och jag allt mer missförstår varandra men tror det hör till åldern......HANS ålder alltså....han missuppfattar även vad andra säger åt han, som om han liksom gör om det i huvudet på sig själv för att det ska passa honom bättre...

Alex då.....hmm...ja vad ska jag säga. En riktigt tråkig och jobbig vecka har det varit då jag bestämt att hans humör och utbrott har nåt sin gräns. Jag har hållit honom extremkort och satt honom på trappsteget för minsta lilla. Det har varit väldigt jobbigt för honom och han har varit mycket ledsen och jag har känt mig elak men det går inte fortsätta så här. Den makt han eftersträvar att få är han inte stor nog att hantera och det förstör för alla i familjen. Felix är nog den som fått tagit mest skit från lillebror. Alex kan inte ens prata ordentligt längre utan han antingen gnäller fram orden eller så skriker han ut dom. Felix kan inte ha kompisar hemma längre känner han för Alex bara förstör och kan inte ta ett nej utan att bryta ihop. Men........

Igår satte jag mig ner med Alex och kollade på Häxan Surtant från Bolibompa för att Felix och Albin skulle få vara i fred. Det var en film så det var många avsnitt, när vi kollat på typ 2 avsnitt så säger jag försiktigt med garden uppe....-"Du Alex, det är sådär arg du brukar bli...." HJÄLP! Vad händer nu??? -"Jaa mamma, usch vad dumt, man får inte göra så!" Hej hopp!! En tamp att dra in! Varje gång han blir sådär arg idag så har jag sjungit på vinjetten till "Häxan Surtant" och det har funkat! "Näe mamma, sluta sjunga på den" Om du slutar att skrika säger jag...."-Okej då, svarar han. Tjohoo Vad tror ni?? Kommer det att hålla??

När jag nattade honom ikväll så kramade han iallafall om mig hårt och sa "-Mamma, jag älskar dig jättemycket." Det är väl ett gott betyg på att jag inte varit såååååå elak?

Nå så...över och ut.

Ingela, kul att du är här, jag såg bilderna...hua vilken tur att ni gjorde om:-) påminde om vårat gamla kök.

Mamma, kom heeeeeeeem snart!!!!!

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0