title>Carina-snurrig som få. -

1:A December....

Julmånad.....hmmm, jo visst är det väl kul. Vanligtvis så är 1:a advent viktigast för mig men detta år är det inte så. Jag var alldeles ensam igår. Håkan jobbade, Felix var i stockholm, Alex var hos sin pappa och Oscar var hos sin mamma. Det gick väl an men mitt i pyntandet så hände en olycka. Jag har alltid traditionella julsånger på i högtalarna när jag springer runt och adventspysslar och jag sjunger med och tycker allt är rätt mysigt ändå. När jag lagomt yster skulle rusa in i vardagsrummet med en adventljusstake att placera i det nystädade fönstret så felbedömde jag min kurva in och krockade med vitrinskåpet och fick ljusstaken rakt i bröstet. Shit vilken smärta!!! En spricka i revbenet blev det av det:(
Inte kul alls, och de sa att det finns inget att göra, bara smärtstillande och lugn. Oliiiidligt ont gör det.

Men tung smärtlindring så funkar det mesta, Felix och jag har varit och delat ut jultidningarna idag, nu är det klart. Skönt, men h-vete vad ont jag har. Vi var innan det till doktorn med Felix igen. Vet inte om jag berättat det, men han fick ju en stelkrampssputa för 4 veckor sedan och mycket har varit konstigt sen dess. Efter en vecka fick han 40 graders feber i 3 dagar, sen fick han en allergireaktion med klåda under fötterna och i händerna. Han blev satt på 3 veckors tavegyl behandling och det har han nu ätit en vecka. I morse såg han ut som en kåldocka i ansiktet och alldeles röd, det blev akuten direkt med prioritering så vi slapp vänta. De skrev ut en annan allergitablett åt honom, men ärligt.....jag vete faan om jag gilla´rt. VAD är det han inte tål!? Nej det kan dom inte svara på....fruuuuustrerande! Han är fin i ansiktet nu iallafall och det blev han snabbt efter intagandet av den nya medecinen.

I morgon ska jag jobba, och på tors-fredag.....kan liksom inte tacka nej. Står som sagt var inte i det rätta läget nu, det är bara att trycka i sig tabletter sätta på det stora leendet och gå till jobbet, lågkonjukturen viker inte för ett sprucket revben! Tjo!

Nej gott folk, nu måste jag lägga mig ner en stund.....

Hoppas ni är kvar hos mig så jag inte tappade er under mitt lilla avbrott.

KRAM! ...men inte för hårt tack.....

Kommentarer
Postat av: Suss

ÅÅååååå... En lagom hård tröstekram från mig till dig! =0)

2008-12-03 @ 21:17:35
URL: http://sussl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0