title>Carina-snurrig som få. -

Åh jag springer med kalla handdukar och hostmedecin!

Alexander är sjuk igen. När han får feber så blir han alltid så himla dålig, och det gör mig oerhört nojig. Läkarna har ju sagt att han har väldigt lätt för att bli uttorkad, ni som känner oss kommer säkert ihåg vårat skräckdygn med Alex i februari. Han blev medvetslös efter en dag med magsjukan!



Iallafall, jag springer fram och tillbaka med blöta handdukar för att få ner febern för jag vill heller inte ge alvedon på dagarna utan vill att kroppen ska bli frisk fortare, och pyttsar i honom vatten. Det var bara det att vatten smakade tydligen inget gott i en febrig mun och enligt han var det vattnet eller vattenkranen det var fel på så efter varje klunk fick jag hämta nytt vatten i olika kranar från olika rum, köket toaletten badrummet :-) Jaa vad gör man inte för de små, hahaha.

Idag är han bättre, han är iallafall uppe och springer men hostan är kvar till hans besvikelse. Han gillar verkligen inte hostmedecin.

Idag börjar jag 12 och jobbar till 17, en skön dag på ett av mina favoritställen, Alex åker till pappa Jocke idag. I kväll kommer Håkan hem för långledigt, gud vad underbart. Denna månad är det 1 år sedan vi sa att "-nästa år får det vara nog med norge" hahaha, undrar om jag skriver samma sak om ett år :-)

Nu ska jag överlämna datorn till lilltroll som vill spela lite.

Avslutningsvis....En skön bild på en skön unge!!



Kommentarer
Postat av: Solina

tack så mycket (L). kram



ps. svara gärna på min veckans fråga :)

2008-12-18 @ 13:11:12
URL: http://solinaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Hoppas din pojk mår bättre idag! Min blir också ofta väldigt dålig av bara lite feber så vet hur det kan kännas. Ha det bra!

2008-12-19 @ 14:00:54
URL: http://detriktigalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0