title>Carina-snurrig som få. -

Regn och pepparkakor med glasyr.....

Hörrni....vad är det för decemberväder egentligen?? Men om jag tänker efter så har det nog varit såhär de senaste åren, att vintern kommer i slutet på januari, lagomt till man har fått nog och vill att sommaren ska komma.

Igår bakade jag Felix och Alexander pepparkakor. Jag är väldigt sådär för julmusik när vi julgrejar och tycker om att sjunga med och det gör mina barn också.....men nu är det så att 6 år mellan mina barn gynnar inte någon just nu. De bråkar om precis ALLTING. Felix är ju 10 och Alex 4, de fyller det strax iallafall. Såhär lät det i går....

Alex: -Mamma, får jag äta degen?
Mamma: -Ja, det är klart man får äta degen när man bakar pepparkakor, men inte för mycket.
Felix: -Du kanske inte ska äta hela tiden Alex.
Alex: -Men det GÖÖÖR jag inte heller och mamma sa faktiskt....
Felix: -Mamma sa att du inte ska äta för mycket...
Alex: -Men maaaaaaaaaaaaaammaaaaaa!!!!! Lelle säger att jag inte FÅÅÅR äta.....
Felix:-Näe det SA jag faktiskt inte.....
Mamma: Det strååååååålar en stjärnaaaaaaaa.........lalalalalalaa......
Barn i kör: -Ååååhhhhhh!

Jaja, pepparkakorna bakades iallafall och vi hade trots allt trevligt, jag ville nog ringa 112 några gånger men hindrade mig genom att gnida mig över tinningarna.

                     

Klicka på bilderna så ser ni vad fina de blev.

Idag blir det en vääääldigt lugn dag eftersom jag är ledig och jag ska göra minsta möjliga. Det är faktiskt det enda jag orkar just idag.

Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Visst är det härligt med lite Julstök..

Men kan tänka mig att det blir lite gnabb mellan barnen..

Mellan mina 2 barn kommer det att skilja nästan 12 år så vi får väl se hur det blir med gnabbet här..

Ha en skön ledig dag..

2008-12-08 @ 13:44:22
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Ingela

Åh vad fina pepparkakor! Vi gjorde lussebullar istället. Jag såg att du hade kikat på Ellens "hörselkåpor". Gula istället för dom rosa hon har.

På fredag är det fest hemma hos Magda. Vi kan ju ta följe dit om du vill. Vi kan höras om det. Kram

2008-12-09 @ 12:55:40
Postat av: annica

åhhh va fina. mysigt me julbak

2008-12-09 @ 20:54:10
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Solina

gott med pepparkakor :)

2008-12-17 @ 23:10:37
URL: http://solinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0