title>Carina-snurrig som få. -

Börjat jobba....hurra!!!

I går började jag mitt semestervik. Gud vad skönt med schema och rutiner igen..... Tänk vad konstigt det är....ju mer tid man har dessto mindre får man gjort.. Nu kan man lägga upp sin tid bättre och inte skjuta allt på morgondagen.

Arbetsplatsen jag är på är helt underbar, det är inte äldreomsorgen jag är inom nu utan omsorgen. Vilken skillnad!!! Mycket mera tid för varje vårdtagare och mycket mer hjärta i arbetet. Men även här finns det ett djupt avtryck av de nya reglerna med poolturer och brist på personal. Det ä så jäka synd tycker jag och jag blir illa berörd när det sitter personer skyddade bakom sina skrivbord och talar om att så här ska det vara för det är bäst så. Enda felet är att de aldrig satt sin fot ute på arbetsplatserna för att kolla om det funkar. Gå ut på golvet och jobba en semester period med er!!!! På söndagkväll tyckte de att jag skulle jobba själv med en helt ny vikarie och ingen av oss har deligering. Jag får min deligering när jag säger till, och det gör jag när jag känner mig redo. En vecka behöver jag iaf för att fräscha upp rutinerna med medicindelning och sondmatning.... Fick uppbackning av personalen därborta så chefen kom dit och fixade det hela med en extra personal på söndagkväll. Tack gode gud för det säger jag....och de boende också säkert:-)

Ja ja...nu jobbar jag inte förrän fre-lör-sön så då är det dax att öppna skolböckerna ordentligt. Har dåligt samvete för hur dålig jag varit på att plugga de soliga dagarna, men ÄH! På´t igen bara....

Ska dricka lite kaffe med mamma först bara som äntligen kommit hem från stockholm, hon har varit hos min syster Tina, det är lite konstigt när hon är borta sådär länge....8 dagar faktiskt...

Kolla....böckerna är avdammade........


Kommentarer
Postat av: Tess

Jooo, det ska vi välan få, tycker jag....

Har lite grejjer imorgon..klippa ungar osv..ev stranden beroende på väder å vind!!

Har förresten fått mitt nr tillbaka så jag finns tillgänglig på mobben igen!! ;)

2008-07-01 @ 21:37:59
Postat av: Tess

Jooo, det ska vi välan få, tycker jag....

Har lite grejjer imorgon..klippa ungar osv..ev stranden beroende på väder å vind!!

Har förresten fått mitt nr tillbaka så jag finns tillgänglig på mobben igen!! ;)

2008-07-01 @ 21:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0