title>Carina-snurrig som få. -

E så jävla förbannad!!

Nu blir jag RIKTIGT störd!!!!! Hittar inte studiehandledning till kursen jag ska plugga . Hittar bara den där skitpsykologin. Det betyder alltså att jag måste ta itu med den under sommaren och det VILL jag inte!!!

Nåt annat som stör mig nu är att mitt tangent bord själv behagar att välja vilka knappar jag trycker på som ska registreras, vilket innebär att jag sitter som ett j**la fån här nu och bankar i varje knapp så hårt att jag kommer få blåärken på fingertopparna!!

En grej till....nu när ja inte kan plugga det jag tänkt mig och inte kan hitta motivationen till att plugga psykologi så ökar mitt sötsug så ini h-vete. Anledningen till att jag gick hit och skrev nu är helt enkelt för att hålla mig borta från skafferiet. Löjligt!
Ha! snacka om karaktär!!

Jag har ju lyckats få ner mitt blodsocker till en bra nivå nu tack vare att jag har slopat alla kolhydrater, socker och salt. Jag gick ju på köpet ner från 64kg till 55kg och jag mår så jäkla bra. Hade inget sötsug förut då jag tränade men just nu och sen 3veckor tillbaka har jag inte tränat något alls och då märker jag direkt att sötsuget kommer och jag sliter mitt hår!!! Ibland vill jag bara slängamig på golvet och skika och slå händerna backen och sparka med benen. MOGET! Herregud! Jag pratar om lite sötsaker, hur svårt kan det vara att låta bli??? SKITSVÅRT!!!

Nu väger jag 57kg och det är inte vikten som oroar mig utan jag vet att när jag ökar i vikt så har mitt socker legat dåligt bakåt i tiden det är liksom mitt kvitto. Bra vikt=bra blodsocker. Så när jag ser att jag ökar i vikt så är skadan redan skedd och då kan jag inte gå tillbaka. Med tanke på att mitt senaste besök hos läkaren inte var så roligt, då han talade om att jag har ytterligare förändringar i ögonen och troligtvis behöver laserbbehandlas så VET jag att jag MÅSTE låta bli. Men jag funkar så konstigt, när jag inte FÅR, då måste jag litegrann, huvet säger så. Bättre att säga till mig att "klart du får Carina, men tänk dig för" Alex är likadan, han kom med en påse godis på en onsdag och konstaterade för mig att nu äter jag den. "Ja gör det", sa jag. "FÅR jag det?"sa Alex. "Javisst FÅR du, hoppas bara att du inte får hål i tänderna nu när du äter både onsdag OCH lördag," sa jag och lämnade rummet. Han kom efter mig, ställde undan påsen och sa: "Då äter inte jag den nu då." Precis lika är vi:-)

Jaja, jag har lugnat ner mig lite nu. Ska leta lite till och sen hämta Alexander. Han sa i bilen i morse på väg till dagis, "I dag efter dagis tycker jag att vi går på en "nad"(=promenad) vi behöver det". Oj vad rätt han har. Jag frågade vart vi skulle gå. Vi går till morfar sa han. (Ett kvarter bort) så då inväntar vi Felix sen och tar en "nad" till morfar.....det behöver vi:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0