title>Carina-snurrig som få. -

Förlåt....

Det blev ingen yoga igår.....ursäkta;-) Vi fogade i badrummet, det blev jättefint. Mamma kom förbi med glass till barnen och hon och Felix tog en cykeltur till maxi. Sen åkte vi till svärfars stuga precis lagomt innan ungarna började slåss. Där fikade vi en stund på kaffe och blåbärspaj. Mitt i allt så utbrister Alexander: "Jävlar vad surt!" Jag höll på att dö, fattar inte vart han får allt ifrån. Jag sa lungt och pedagogiskt medan jag bet mig i läppen att man svär inte. "Nä men det VAR surt" svarar han. Jo okej, det förstås, han tyckte väl det, tänkte jag. Sen lekte dom av sig lite och vi gick och badade och då....slog mitt mantra igenom. Solen kom fram! Skönt!

I och med att solen kom fram så fick vi som vi lovat ställa upp poolen som Oscar och Felix köpte för sina loppispengar, Håkan stoppade till det som fattades. Vi satt upp den och började fylla den med vatten och ungarna tog en varsin stol och satte sig runt den för att följa det tydligen så spännande arbetet när slangen spottade ut vattnet. (bild kommer sen) Sen spräckte vi deras förhoppning om att få bada samma dag genom att tala om för dom att den inte kommer vara fylld förrän i morgon. Stackarna....

Idag ska jag jobba kvällen, jag börjar 14. Alex ska till farmor och farfar och sova en natt och de andra grabbarna kommer säkert hoppa i poolen senare.

Jag har gjort mitt yogapass idag iaf och tycker jag känner mig smidigare. Andningen tänkte jag inte så mycket på idag utan försökte göra det jag skulle, tror jag andades rätt. Ni kan ju prova att göra ett yogaandetag....
Ligg platt på rygg, andas med magen först några gånger, sen andas ni med bröstkorgen och till sist andas ni med nyckelbenen, lägg händerna på för att känna att det rör sig. Till sist ska man göra yogaandetaget, det är en kombination av alla 3. Dra ner luften i magen och flytta den upp mot bröstkorgen och nyckelbenen, det ska kännas som en våg som går genom kroppen. Upprepa 5-6ggr.

Ha en solig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0