title>Carina-snurrig som få. -

I går och idag.....

Har vi haft härliga dagar. Igår blev det inge Karlstad med mamma. Jag var tvungen att ringa tandläkaren när jag vaknade för jag har haft så ont nu igen. Fick en tid kl 11, en infektion igen så ännu en penicillinkur i 10 dagar...men men de göööör ingenting....Sen gjorde vi lite dittan och dattan och senare kom Håkan på att han ville att vi skulle grilla eftersom han gillar att leka med våran nya gasolgrill:-) Så vi åkte och handlade.....

När vi kom hem la jag Alex eftersom han bad mig med stora ögon att få gå och lägga sig, jo han gör faktiskt det, och Håkan fixa med det vi skulle äta. Då braka det loss ordentligt och hela himlen trillade ner. Regnet öste verkligen men "Faan heller" sa Håkan och klädde in hela vår grillplats i byggplast och tände en brasa....Där inne satt vi sen med de stora barnen och grillade i spöregn och blixtrarna for kors och tvärs utanför och vi hade såååå mysigt och roligt, mycket sköna skratt tillsammans, Felix och jag har samma humor och han är så himla rolig ibland:-)



Den här bilden är så himla kul. Precis när jag skulle ta kort så skrek Håkan "Akta spindeln" Tror ni vi garva allihop sen när vi såg kortet??


Och brasan.....


Och idag har vi också haft det kanon!!! Solen sken redan tidigt i morse så vi gjorde en riktig spontanutflykt. Vi packade picknickkorg och kylväska fyll med mat och in med ungarna i bilen sen åkte vi till sjötorp. Åh herre jösses vad lyckat det blev. Alla höll sams och mycket skratt och upplevelser tillsammans med barnen. Vi kollade slussarna gick långt längs kanalen och på bryggorna nere i gästhamnen och såg massa miljarder i form av många båtar plus att vi åt svindyr glass som faktiskt inte sved sådär fasligt mycket bara för att vi hade mysigt. Sen käkade vi pizza när vi kom hem. Nu har jag precis lagt lilleman Alex som var superduktig och höll sig vaken hela resan hem fast ögonen gick i kors och de andra sitter på nederplan och kollar tv.

Här äter vi vår medtagna mat....sk picknick:-)


Den här bilden är så bra...kolla killen i bakgrunden som luktar sig i armhålan...hahaha

Slussning.....

Broöppning

Slussbeskådning

Intagning av dyr glass:-)

Och en mycket nöjd liten Kjell....(Alex)


Usch...när vi kom hem så trampade Felix på en synål som gick in 1½cm i foten med bakdelen först, alltså ögat med tråd och allt. Har tvättat det med alsolsprit och tejpat med kirurgtejp...tror ni det räcker?

Ett hittepå ordspråk....

"Ge dig själv ett snällt ord, annars har du inget att ge bort"

Krama varandra!

Kommentarer
Postat av: mamma

roligt att se er mysdag det måste ha varit spöket som jag träffa i måndags birgitta har fixat lönnarna till mig så nu är jag glad

2008-07-22 @ 21:38:31
Postat av: Me

Aj, aj, aj..vad ont!!!!! Stackars Felix.

Åhh, vad mysigt ni har haft..Sjötorp? vart ligger det?

Duu..vi har nytt hemnr ett 0550 nr!! Så nu är vi precis som ni andra i Kristinehamn!!



Kram kram

2008-07-23 @ 09:07:43
URL: http://theresewihlner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0