title>Carina-snurrig som få. -

Så gick det med de.....

Mitt pluggande igår var ju inget att skryta med direkt....

Mamma kom hit med lite lotter och krämer eftersom jag fyllt år, och vi drack kaffe. Sen började hon knoppa blommorna och ge dom vatten. ( bara en vana, denna gången behövde dom faktiskt inte hennes omvårdnad) Sen kommenterade hon kartongerna i hallen, då var dagen liksom bestämd....vi gjorde ett ryck. 

2 turer till tippen och en till maxi för att panta burkar. Skönt att bli av med skräpet. Sen åkte vi och lunchade på thai. Skönt att hon är hemma faktiskt, så jag har någon att äta thai med, det är ingen som vill följa med mig dit, folk har tydigen tröttnat på thaimat. Hon gillar det inte heller egentligen men följde med ändå, dä ä mamma dä:-)

En kul grej hände när vi åkte från tippen....mamma tyckte ac:n i bilen blåste för kallt så hon sa:"Nej nu blev det för kallt, det kan vara farlig de.", Och så vände hon alla utblås åt mitt håll.... Jag kommenterade NATURLIGTVIS detta och frågade om det var okej att utsätta sin dotter för denna "fara" dubbelt upp?? Vi började gapskratta, självklart tänkte hon inte på vad hon gjorde, men det är typiskt min mamma:-)

Sen var det dags att hämta hem skocken....barnen alltså. Det här är sista veckan som de är på dagis och fritids eftersom Håkan har semester sen så pluggandet MÅSTE göras maximalt nu. Ja ja jag får göra det i kväll tänkte jag när jag stog och lagade mat, när Alex somnat....men det spack det med....de var ju Allsång på Skansen ju...Jag och Felix kollade tillsammans och käkade majskolvar. Pia Johansson var vansinnigt rolig igår tyckte vi, Felix skrattade som en tok:-)

Ja just det, Alex börjar på storbarn till hösten och har redan nu börjat "träna" sedan en tid tillbaka på att vara där. Detta har gjort honom så otroligt stor och duktig. I går så smällde det till i dörren när jag läste Aftonbladet. Sen small det igen, dörren öppnades...för att sedan smällas igen en gång till. Efter ca 3 -4 smällar fick jag hans uppmärksamhet när jag ropade så jag frågade vad han gjorde. "Jag har plockat in tvätten, den är torr nu mamma", säger han stolt. Då har han alltså ställt sig på en hink och plockat ner badkläderna som hängde där ute:-) Inte bara det...senare på kvällen så klädde han av sig självmant, la kläderna i tvättmaskinen, borstade tänderna, hämtade vällingen och skällde ut mig för att jag inte tagit fram någon blöja:-) Det hade jag i och för sig gjort men den låg inte där han tyckte och när han märkte det så sa han "förlåt mamma, jag bara trodde" Hahahaha, ja de är en kovändning de:-) Han sover förresten med blöja igen, men bara som skydd, han kissas fortfarande sovandes innan jag lägger mig och frågar alltid i sömnen "vad ska vi göra nu?" förväntansfullt. "Du ska kissa" säger jag, numera på rutin. "Ja! De gör VI!" säger han alltid till svar.

Näpp, nu ska jag faktiskt plugga, jag har ställt in den planerade fikan idag med min lilla söta vän Susanne så nu MÅSTE jag faktiskt plugga!!

Ha en skön dag i solen!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0