title>Carina-snurrig som få. -

Yogapass

Jag har fått en Dvd av mamma med yogapass....jag provade den igår.....herregud, är det någon som skämtar med mig?? Kommer det springa in folk med kameror och skrika "LURAD"!!!! Jag hoppades det litegrann. Det hade ju gett mig en befrielse från dessa otäcka upptäckter om hur totalt osmidig jag är. Någon hade mer än gärna fått springa in och tala om för mig att "Hahahaha, Carina, du kan sluta nu, det där är inte meeeningen att man ska klara av". Men det kommer ingen, hur gärna jag än vill....

Under passets gång så är det en lugnande röst som ger instruktioner samtidigt som en kvinna i medelåldern sitter och gör dessa ställningar. I början gick det bra tyckte jag, kan en kvinna som säkert är 15 år äldre än mig så kan självklart jag! 10 minuter in i passet så ska man sitta på rumpan, sätta hö fot på insidan av vä lår, sträcka sig fram mot vä fot. Jag gör detta....sen meddelar den lugna rösten att jag ska KNÄPPA HÄNDERNA RUNT FOTEN!!! Jo jag tackar jag....Ha tålamod med din kropp säger rösten, om det inte går kan du ta tag i tårna. Inte ens det gick, jag nådde kanske till knät. Jag har alltid trott att jag har korta ben men tydligen så är dom jääääättelånga, det måste dom vara, det har jag bevis på nu. 3 månader ska det ta innan man kan och det måste jag ju undersöka så detta ska jag göra varje dag nu och hålla er uppdaterade om, jag ser i statistiken att jag har några läsare så lämna gärna några ord i kommentarerna här nere så jag får lite feedback. Prova gärna denna ställning och berätta hur långa era ben är:-)

Håkan gjorde faktiskt ett pass med mig i morse, vet inte om han var så road eller om han fick sig en liten pungspark i sin manlighet men han är för underbar ändå min man. Han ville prova iallafall.

Felix blev glad igår när han hörde mig spela, "Bra mamma!" sa han med glada ögon. Jag visade honom websidan med flöjtnoterna och han försökte. Han fick inget rent ljud i flöjte utan det skar lite och han blev irriterad. "Du håller inte tätt om hålen" förklarade jag. "Det gör jag visst de! Det är flöjten det är fel på, den är ju faktiskt rätt gammal." svarade han och jag såg på honom att så var det. Det var ingen idè att argumentera. Han är också väldigt lik mig.....

Idag ska jag jobba, börjar 14. Innan det blir det nog ingenting. Mamma kom förbi och talade om att man kunde sälja grejer på loppis i morgon utan föranmälan så vi får se om vi får i hop något som hon och Felix kan åka ut med. Jag jobbar ju.....

Ha en trevlig och solig dag med er!!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Den bästa Therese...

Cooolt med Yoga!!! Ser fram emot rapporter hela tiden...Kan se er framför mig faktiskt!! Hii Hi



Duu...vaddå loppis? Vart? Svara frt nu då...



Kram

2008-07-04 @ 12:10:57
URL: http://therese.wihlner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0