title>Carina-snurrig som få. -

Nu slår jag ett slag för den bortglömda bakmaskinen!!

Vet ni.......1988 blev bakmaskinen årets julklapp....1988. Sen blev den bortglömd. Hur många av er läsare kan ärligt säga att ni använder en idag? Vi fick låna en av svärfar. Och herregud det är som en Kalle Anka serie, man lägger i ingredienserna i en "hink" trycker på knappen och sen kommer det en färdig limpa. Ha! Helt sjukt. Måste väl säga att vi hade lite strul i början men sen var svärfar här och gick i genom receptet med mig och det var ju ingen annan än mig det var strul på så nu när jag har hajat grejen har jag bakat 4 limpor på 3 dagar:-D Det bästa är att det finns en timerfunktion på den så man kan ställa in den så den är färdig kl: 07:00. Då vaknar man till lukten av nybakat bröd och i köket står en färdig limpa, men ingen har varit där! It´s like magic!  Ja jag säger då det, helt Kalle Anka!

Det värsta med det här är ungarna, jag och Håkan brukar komma in i såna här perioder ibland när vi bakar bröd hela tiden. Enbart för att vi tröttnat på köpbröd och dess onödiga ingredienser. Efter ett tag skriker ungarna surt...Åååååhhhh, bakar ni bröd...IGEN!? Men om jag varierar smakerna lite nu när det är så enkelt så kanske de inte tröttnar.

Idag ska Alex till dagis, han kunde ha gått igår men jag tycker om när han är hemma och det bara är han och jag, det finns för få såna tillfällen så då får man ta till vara på dom. Jag ska jobba kort dag idag, 12:30-16:30.

Min kära syster fyller år idag och när jag ringde för att gratta i morse så svarade hennes äldsta son, 13 år, så jag blev så paff. Jag hade tänkt sjunga "med en enkel tulipan..." men fick i stället upprört säga att det inte är han som fyller år, vänta´ra säger han och när syrran kommer till luren kom jag helt av mig och sa "god jul", hon blev liiite upprörd bara;-)

Idag kommer min man hem, som för övrigt har blivit permiterad ÄNNU en gång! Suck!

Nej nu är det dags att ta tag i dagen!

Ha en underbar dag alla!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Fasen att han blev permitterad. Känner många i den situationer, hårda tider.

Ska till ryssland nu, häng på vetja!

2008-11-13 @ 13:50:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0