title>Carina-snurrig som få. -

Egentligen skulle jag kunna skriva här jämt.

Eftersom jag faktiskt har ganska mycket att berätta, så skulle jag kunna skriva här jämt, men nu är ju jag den där tänkande typen så när tankarna blir för många så trängs dom liksom i dörrhålet och kan inte komma ut i skrift.

Nyår blev lugn och ganska lyckad. Den firades inte med det dunder och brak som jag föreställt mig men det är nog inte min grej iallafall. Vi käkade trerätters med mina barn, Oscar var med sin mamma detta år. Vi dukade fint och sköt korkar i taket :-) Spelade pictureka, Jag skulle blunda en liten stund bara runt 23:15 och 23:55 väckte Alexander mig för att tala om att tolvslaget närmade sig. Håkan och grabbarna gick ut för att skjuta raketer och jag och Jan Malmsjö hade som vanligt en date vid skansen. Alex varade dock inte så länge ute utan kom in lika fort som korkarna flög ur flaskorna och förklarade för mig att man kunde få raketer i huvudet. Kevin, våran fina fina vovve reagerade inte nämnvärt på raketerna som tur var. Lite speedad bara.

Julen var också bra och det som var mest underbart att se under hela denna högtid var pappa. Jag tänkte på det flera gånger, herre gud, förra året, han såg verkligen sjuk ut. Vi visste ju ingenting vid den här tiden förra året. Vi firade där på annandagen. Pappa lekte med Alexander, de pratade via walkietalkies, Alex nya favorit.
"-Morfar, vi är på hemligt uppdrag"
"-Okej, hör av dig när du är klar med det då"
"-Men morfar, det är ju VI som är på hemligt uppdrag"
"-Jaha, vad ska jag göra då"
"-Äh du kan sitta där bara"
*Tystnad*
"-Jag är död"
"-Men Alexander, hur kan du prata om du är död?"
"-Jag tog med mig våkitåkin. Kortslut"

Alex har inte riktigt förstått att det är "klart slut" man säger :-)
Han fick på födelsedagen en egen walkietalkie av pappa och Ingela och glädjen var total. När han och jag lekte med den senare så kom han fram till mig och förklarade att det är inge roligt att leka om han måste komma hela tiden. Vad? frågade jag. "-Jo varje gång du säger nåt så säger du "kom". Det är faktiskt ganska jobbigt. :-) Goa unge.

Felix var också nöjd med födelsedagen, han fick mest pengar som han önskat sig. Vi slog ihop deras fika med släkten för första gången någonsin men det passade bäst för alla och barnen hade överseende med det. Felix fick ihop till en ny mobil så Håkan skjutsade honom till karlstad så han fick gå in och köpa den själv. En xperia X8. Sen såg vi inte så mycket mer av Felix på många dagar och när vi såg honom så hade han ett blått sken från mobilen i ansiktet.

Nu har alltså det nya året börjat och jag tycker det är skönt. Detta år ska bli bättre på alla sätt. Jag är fortfarande inte riktigt i balans men jag kommer dit snart har jag lovat mig. Jag känner mig rastlös och understimulerad. Men det kanske är den ärliga konsekvensen av allt som skett. 2009 var ju jag allvarligt sjuk och 2010 var pappa allvarligt sjuk så hela kroppen har ju under en lång tid befunnit sig i ett kaos och nu börjar allt lugna ner sig så kroppen behöver nog aklimatisera sig. Jag hoppas det är så.

Jag har fått en insulinpump nu. Detta innebär att sockret ligger mycket bättre än vad det någonsin gjort. Detta innebär också att jag fått en glimt av vem jag verkligen är och hur jag ska må när det ligger bra. Mina absolut mörkaste dagar är borta, alltså de där becksvarta. Jag har aldrig någonsin tidigare förstått hur mycket mitt socker har påverkat mig. Det har gett mig funderingar och nya verktyg, skönt.

Så det var väl it for now.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0